prijava / registracija

Psihologija boja na radnom mjestu

objavljeno: 22. Oct. 2015. | kategorija: Enterijer
Većina ljudi priznaje da ih stanje i izgled radnog okruženja može učiniti da se osjećaju puni entuzijazma i energije, ali i da se osjećaju depresivno i umorno. 

Takođe, ljudi ne shvataju veliki uticaj koji boje imaju na nas, bilo da se radi o našem radnom mjestu, ili nekom drugom okruženju. Određene boje mogu dovesti do potpunog nedostatka inspiracije, dok nam druge mogu pomoći da se osjećamo opušteno, puni energije i kreativnosti.

Korištenje boja za određenu namjenu

Kako boje mogu promjeniti naše raspoloženje? Određene boje mogu probuditi određena osjećanja. Prvi korak ka efektnom uređenju i dekorisanju radnog prostora, bi bio identifikacija i prepoznavanje cilja i upotreba boja u prostoru.

Određivanje onoga što želimo da postignemo

Ono što želimo da postignemo zavisi od tipa posla koji vodimo. Na primer, ako je u pitanju spa centar, možda će nam koristiti da upotrebimo boje koje pomažu izraženom osećanju spokoja. Takodje, ako radimo u prenatrpanoj kancelariji, najveći benefit će donijeti boje koje izazivaju maksimalni osećaj entuzijazma i energije.

Kako koristiti boju

Važno je da boju koristimo mudro, tako da nismo opterećeni njenim intenzitetom i uticajem. Neke boje, kao što je crvena, bude pozitivna osjećanja kada se koriste umjereno. U suprotnom, ako je koristimo u većoj količini u prostoru ona izaziva sasvim drugačiji efekat. Treba da razmotrimo korišćenje snažnih, intenzivnih boja tek u određenim akcentima.

Psihologija boja

Crvena – ovo je fantastična boja, koja se može koristiti da bi doprinela atraktivnosti ili povećanju energije. Pretjerivanje u korišćenju crvene boje može dovesti do toga da se ljudi osećaju ljuto, agresivno i depresivno, jer crvena boja "izaziva." Zbog ovih razloga, najbolje je koristiti ovu boju vrlo pažljivo i na manjim površinama, kada je riječ o uređenju poslovnog prostora.

Žuta – ona pomaže stimulaciji mozga i razvija inteligencju. Kao boja optimizma može inspirisati osjećaje sreće i topline. Previše tamna žuta može biti gruba, ali u nekim svetlijim nijansama može biti osjvežavajuća i uticati na povećanje samopouzdanja.

Narandžasta – ona daje polet i snažnu energičnost. Koristeći je štedljivo kao komad nameštaja ili dio zida, narandžasta može pomoći ljudima da se osjećaju živahno i puni energije. Tamna nijansa narandžaste može biti depresivna, dok svetlija nijansa daje osećaj svježine i rasterećenosti.

Zelena – ljudi povezuju zelenu boju sa prirodom i prirodnim okruženjem. Zelena smiruje, sa tendencijom da uravnoteži osjećanja, pomaže ljudima da se opuste i povežu sa svojom okolinom.

Plava – ova boja doprinosi osećanju relaksiranosti. Takođe je umirujuća boja koja promoviše kreativnost i oslobađa od nesanice. Plava takođe može da utiče na smirenost.

Braon – ovo je boja zemlje, utiče na stabilnost i sveukupan osećaj sigurnosti. Braon takođe, stimuliše osećanje povjerenja i promoviše komunikaciju.

Ljubičasta – boja pomaže da se kreira miroljubivo okruženje.

Korišenjem psihologije boja možemo unaprijediti kako posao tako i emotivno stanje. Boje, ne samo što mogu uticati na raspoloženje zaposlenih i rukovodilaca, vec značajno utiču na to kako se poslovni partneri i kupci osjećaju. 

 

Č.K.

0.018929